درجه داخل باک بنزین مزدا 323:

این وسیله عهده‌دار ارسال میزان سطح بنزین داخل باک به درجه آمپر بنزین می‌باشد.

شکل 1: درجه داخل باک مزدا 323

 

* نحوه جدا‌سازی درجه باک مزدا 323 از بدنه اصلی:

به منظور جدا سازی درجه مذکور از بدنه اصلی پمپ کافیست که سوکت آن را بعد از فشردن از جایگاه خارج نموده و سپس از بالا به پایین به آن فشار   اعمال می کنیم. (همانطور که در عکس ملاحظه می‌شود).

شکل 2: مراحل جداسازی درجه داخل باک

* تمیز کرد برد الکترونیکی درجه باک مزدا 323:

با جدا کردن صفحه فلزی روی درجه مذکور (پس از جمع کردن سه خار مخصوص آن) امکان دیدن برد اصلی و پلاتین درجه فراهم می‌شود. توصیه می‌شود "برد" و "پلاتین" متحرک روی برد را کاملا با گازولین و مقداری سایش توسط سمباده 2000 تمیز کرد. (توجه نمایید سایش زیاد ایجاد نشود چرا که این امر منجر به از بین رفتن برد می‌شود). 

 شکل 3: نحوه باز کردن درجه باک مزدا 323

  

 

* تنظیم درجه باک مزدا 323:

به منظور تنظیم دقیق درجه باک می‌بایست به این صورت عمل نمود. همانطور که در عکس پایین ملاحظه می‌شود، میله مربوط به شناور و قطعه پلاستیکی متحرک حامل پلاتین روی همدیگر قرار گرفته‌اند. این دو قطعه را می‌توان با اندکی اعمال فشار روی یکدیگر جابجا نمود. توجه داشته باشید جابجایی هنگامی باید صورت گیرد که اهم متر را به سوکت درجه باک وصل کرده باشید.جابجایی را انقدر انجام دهید که اهم متر در موقعیتی که شناور در بالاترین حالات ممکنه می‌باشد باید 18 الی 20 اهم باشد. در پایین‌ترین حالت ممکنه شناور، اهم‌متر باید عدد 119-121 اهم را نشان دهد. 

 

شکل 4: تنظیم درجه باک مزدا 323

                       

**** البته اعداد فوق، مطالب ارائه شده توسط کتاب در خصوص مزدا 323 پروتیج می‌باشد. در خصوص مزدا 323 جی‌ال‌ایکس  و   اف‌ال   بر اساس تجربه شخصی نگارنده سایت، اهم متر در موقعیتی که شناور در بالاترین حالات ممکنه می‌باشد باید 21 الی 22 اهم باشد. در پایین‌ترین حالت ممکنه شناور، اهم‌متر باید عدد 129-130 اهم را نشان دهد.