تعویض لنت ترمز جلو مزدا ۳۲۳:

* به منظور تهیه لنت ترمز مزدا ۳۲۳ می توان به سایت دیجیکالا مراجعه کرد.

جهت تعویض لنت مزدا ۳۲۳، ابتدا چرخ‌های ماشین را پس از جک زدن زیر ماشین باز می‌کنیم. فرمان ماشین را در جهت همان چرخی که قصد تعویض لنت آن را داریم می‌چرخانیم. با آچار تخت شماره “۱۷” ژامبون (لاستیک‌دار) پایین  را نگه داشته و سپس با آچار شماره “۱۴” پیچ آن را باز می‌کنیم. فک متحرک از پایین آزاد می‌شود. سپس فک متحرک را به سمت بالا و حول ژامبون بالایی هدایت می‌کنیم. لنت‌ها را می‌توان به آرامی برداشت و لنت‌های نو را همانطور که پیش‌تر گفته شد به پد و سوت مخصوص همراه با گریس کم مجهز و مجرای حرکت لنت را با گریس ترمز کمی آغشته و سپس لنت‌ها را در دست گرفته و محل لقمه لنت را به سمت خودمان گرفته در جایگاه قرار داده و ۹۰ درجه به سمت دیسک می‌چرخانیم تا به آرامی و دقت در جای خود و چسبیده به دیسک ترمز قرار بگیرد. سپس با دستگاه زیر پیستون داخل سیلندر متحرک را به عقب روانه می‌کنیم. فک متحرک را به آرامی روی فک ثابت قرار داده و پیچ ژامبون را با آچار‌های از پیش گفته محکم می‌کنیم. ناگفته نماند بعد از اتمام کار مراقب باشید که قبل از حرکت چند بار پدال ترمز را بفشارید.

نکته ۱: هیچ وقت برای عقب بردن پیستون از اهرم و پیچ‌گشتی استفاده نکنید. این کار منجر به کج شده میله‌های ژامبون و آسیب رساندن به پیستون می‌شود. سوراخ روی فک متحرک صرفا جهت رویت میزان ضخامت لنت می باشد.

 نکته ۲: در هر بار تعویض لنت ترجیحا گریس کاری میه‌های ژامبون با گریس مخصوص توصیه می‌شود. دقت شود فک متحرک روی فک ثابت به سهولت با دست حرکت کند.