درب رادیاتور مزدا ۳۲۳:

همیشه درب رادیاتور را از نوع اصلی انتخاب نمایید. فشار قابل تحمل درب اصلی رادیاتور ۱۱۰ کیلوپاسکال (۱.۱ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع – یا – ۱۵.۹۵ پی اس آی) می‌باشد. استفاده از درب‌های متفرقه عواقب بسیار بدی را برای خودروی شما به همراه خواهد داشت.

شکل ۱: تصویر روی درب رادیاتور اصلی مزدا ۳۲۳ دنده ای

شکل ۳: تصویر درب رادیاتور اصلی مزدا ۳۲۳ اتوماتیک

 

شکل ۲: تصویر پشت درب رادیاتور اصلی مزدا ۳۲۳ دنده ای

شکل ۴: تصویر پشت درب رادیاتور اصلی مزدا ۳۲۳ اتوماتیک

 

  نکته ها:

۱- در هنگام خرید درب رادیاتور اصلی مزدا ۳۲۳ از اشکال فوق کمک بگیرید. ضمنا دقت کنید (عدد ۱.۱  و عبارت D1) حتما روی قسمت دسته درب رادیاتور همانند عکسهای فوق حکاکی شده باشد.

۲- بعضی درب‌های متفرقه پایه کوتاه هستند و منجر به خروج زیاد بخار ایجاد شده از رادیاتور به داخل مخزن انبساط می‌شود. این عمل فشار داخل سیستم آب را کاهش داده و منجر به بالا رفتن دمای ماشین می‌شود. ضمنا پس از سرد شدن خودرو آب کمتری از داخل منبع انبساط به داخل سیستم مکش می‌شود.  چون خلا کمتری در سیستم وجود دارد.

۳- گاهی مواقع افراد از درب متفرقه پایه بلند استفاده می‌نمایند. این نوع درب‌ها نیز عوارض خاص خود را دارند. با استفاده از این نوع درب‌ها فشار هوای داخل سیستم بیش از حالت استاندارد بالا خواهد رفت و این امر نه تنها منجر به بالا رفتن دمای خودرو می‌شود بلکه منجر به آسیب‌رسانی به درب‌های کائوچویی رادیاتور می‌شود و رادیاتور نشتی پیدا خواهد کرد. از جمله عوارض بد این نوع درب‌ها، ترکیدن شیلنگ‌های آب و بالا رفتن دمای خودرو خواهد بود.

۴- در هنگام بستن درب رادیاتور دقت کنید هیچوقت دستگیره های درب رایاتور را به منظور فشردن فنر و راحت بسته شدن درب، به سمت پایین فشار ندهید. این امر منجر به منحنی شدن درب و از استاندارد خارج شدن تحمل فشار آن خواهد شد. اگر (وسط درب) را اندکی فشرده و دستگیره ها را در جهت بسته شدن همزمان بچرخانید. با توجه به طراحی نشیمنگاه درب رادیاتور، با چرخانیدن درب، فنر به صورت خودکار فشرده و درب در جایگاه اصلی خود قرار می گیرد.