فنر ساعتی clock spring:

این قطعه به دلیل نیاز به گردش فرمان خودرو تعبیه شده است و نقش یک رابط برق را دارد. کار اصلی آن برقراری ارتباط سیم‌های مربوط به ایربگ و بوق در زیر غربیلک فرمان به بالای غربیلک می‌باشد. این قطعه با سه عدد پیچ خودکار زیر غربیلک فرمان و بر روی قطعه پلاستیکی سفید رنگ مربوط به دسته راهنما و برف‌پاککن نصب شده است و به منظور جداسازی آن می‌بایست مدول ایربگ و دو عدد فیش‌ روی فنر ساعتی (ایربگ و بوق)، سپس غربیلک فرمان و بعد از آن دو عدد محافظ مشکی رنگ بالا (با گذاشتن پیچگشتی وسط هر دو لایه بالا و پایینی و اعمال فشار به سمت بالا کاور بالایی جدا می‌شود) و پایین (با سه عدد پیچ چهارسو از زیر باز خواهد شد) سوییچ و نهایتا سه عدد پیچ و دو عدد فیش زیر فنر ساعتی (ایربگ و بوق) باز شوند.

تنظیم فنر ساعتی:

در هنگام بستن فنر ساعتی دقت شود که حتما قبل از نصب به منظور جلوگیری از پارگی سیم‌های درون آن تنظیمات اولیه انجام پذیرد. بدین منظور فنر ساعتی را بر روی یک دست نگه داشته (طوری که قسمت مدرج و زرد رنگ آن رو به صورتمان باشد) سپس پایه‌ای را که سیم زرد رنگ از آن بیرون آمده را با دست گرفته و موافق عقربه ساعت (سمت راست) به آرامی و بدون اعمال فشار زیادی می چرخانیم تا نهایتا ثابت گردد. سپس همان پایه را در جهت خلاف عقربه ساعت (سمت چپ) به اندازه ۲.۷۵ دور می‌چرخانیم. تا جایی که فلش روی صفحه زرد رنگ و دوار مقابل علامت روی بخش ثابت گردد (در عکس زیر نشان داده شده است).

نکته: در انجام باز کردن و بستن فنر ساعتی حتما قبل از گشایش دقت شود که چرخ‌های ماشین مستقیم قرار گرفته باشند و فرمان نچرخد.

           ……..